01.05.2015, 23:01
İstanbul Defterdarlığı B.07.1.GİB.4.34.19.02/VUK-1/230 sayılı mukteza İçtihat
Adres değişikliği yapılması durumunda önceden bastırılan resmi belge ve evraklar (fatura, sevk irsaliyesi vs.) bağlı bulunulan vergi dairesince ibraz edilerek iptal edilmesinin sağlanması mümkündür.(Karar Tarihi : 12.04.2007) Sayı : B.07.1.GİB.4.34.19.02/VUK-1/230 12.04.2007*2917
Konu : Adres değişikliği yapılmadan önce bastırılan resmi belge ve evrakların iptal edilip edilmeyeceği hk.
………………………………….
İLGİ: Tarihsiz dilekçeniz.
İlgi dilekçenizde, …………….. Vergi Dairesi Müdürlüğünün ………………… vergi kimlik numaralı mükellefi olduğunuz, bağlı bulunduğunuz vergi dairesinin yetki alanında adres değişikliği yaptığınız değişiklikten önce bastırdığınız belgeleri iptal ettirmek istediğiniz belirtilerek, iptal edilip edilemeyeceği hususunda görüş talep edilmektedir.
Bilindiği üzere, 213 Sayılı Vergi Usul Kanunu'nun 227'nci maddesinde; "Bu kanunda aksine hüküm olmadıkça bu kanuna göre tutulan ve üçüncü şahıslarla olan münasebet ve muamelelere ait olan kayıtların tevsiki mecburidir." hükmü yer almaktadır. Söz konusu kayıtların ise aynı kanunun 229 ve 242'nci maddelerinde yer alan belgelerden herhangi biri ile tevsik edilmesi gerekmektedir.
Diğer taraftan, fatura, sevk irsaliyesi ve benzeri resmi belgeler 159 ve 164 Sıra No'lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğlerinde yapılan açıklamalar doğrultusunda notere tasdik ettirilmesi veya anlaşmalı matbaalarda bastırılması zorunlu belgeler arasında sayılmıştır.
Konuya ilişkin olarak yayımlanan 159 Sıra No'lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği'nin "II- Belge Tasdiklerinde Mükelleflerce Uyulacak Esaslar" başlıklı bölümünde ise;
"…..
Noterlere tasdik için getirilen fatura, müstahsil makbuzu ve serbest meslek makbuzlarında Vergi Usul Kanununun 230, 231, 235 ve 237'nci maddeleri uyarınca en az; Seri ve sıra numarası, bu belgeyi düzenleyecek olanın adı ve soyadını, varsa ünvanı, iş adresi, bağlı bulunduğu vergi dairesi ve hesap numarası bulunacaktır." denilmektedir.
Öte yandan, Vergi Usul Kanunu Uyarınca Vergi Mükellefleri Tarafından Kullanılan Belgelerin Basım ve Dağıtımı Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre anlaşmalı matbaalara bastırdıkları veya Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğleri uyarınca notere tasdik ettirdikleri kullanılmamış bulunan belgelerin iptali ile ilgili işlemlere 246 Sıra Numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinin "E- İşini Terk Eden Mükelleflerin Belge İbraz Ödevi" başlıklı bölümünde yer verilmiştir.
Anılan genel tebliğde işi bırakma nedeniyle kullanılmamış belgelerin iptaline yönelik açıklamalara yer verilmiş olup, yeniden yapılanma ya da diğer nedenlerle elde bulunan belgelerin kullanımından vazgeçilmesi halinde belgelerin iptalinde de bu tebliğde yapılan açıklamalar doğrultusunda işlem tesis edilmesi mümkün bulunmaktadır.
Buna göre, şirketinizin yapmış olduğu adres değişikliğinden önce Vergi Usul Kanunu Uyarınca Vergi Mükellefleri Tarafından Kullanılan Belgelerin Basım ve Dağıtımı Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre anlaşmalı matbaalara veya Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğleri uyarınca notere tasdik ettirdiğiniz belgelerin, kullanılan en son ciltleri ile birlikte kullanılmamış olarak elinizde kalanlarının bağlı bulunduğunuz vergi dairesine ibraz edilerek vergi dairesince iptal edilmesinin sağlanması mümkündür.
Diğer taraftan, anlaşmalı matbaalara bastırılması veya notere tasdik ettirilmesi zorunlu olmayan belgelerin kullanılmamış olarak elinizde kalanlarının ise tarafınızca iptal edilmesi mümkün bulunmaktadır.
Bilgi edinilmesini rica ederim. Üyemizin Özeti
Adres değişikliği yapılması durumunda önceden bastırılan resmi belge ve evraklar (fatura, sevk irsaliyesi vs.) bağlı bulunulan vergi dairesince ibraz edilerek iptal edilmesinin sağlanması mümkündür.(Karar Tarihi : 12.04.2007) Sayı : B.07.1.GİB.4.34.19.02/VUK-1/230 12.04.2007*2917
Konu : Adres değişikliği yapılmadan önce bastırılan resmi belge ve evrakların iptal edilip edilmeyeceği hk.
………………………………….
İLGİ: Tarihsiz dilekçeniz.
İlgi dilekçenizde, …………….. Vergi Dairesi Müdürlüğünün ………………… vergi kimlik numaralı mükellefi olduğunuz, bağlı bulunduğunuz vergi dairesinin yetki alanında adres değişikliği yaptığınız değişiklikten önce bastırdığınız belgeleri iptal ettirmek istediğiniz belirtilerek, iptal edilip edilemeyeceği hususunda görüş talep edilmektedir.
Bilindiği üzere, 213 Sayılı Vergi Usul Kanunu'nun 227'nci maddesinde; "Bu kanunda aksine hüküm olmadıkça bu kanuna göre tutulan ve üçüncü şahıslarla olan münasebet ve muamelelere ait olan kayıtların tevsiki mecburidir." hükmü yer almaktadır. Söz konusu kayıtların ise aynı kanunun 229 ve 242'nci maddelerinde yer alan belgelerden herhangi biri ile tevsik edilmesi gerekmektedir.
Diğer taraftan, fatura, sevk irsaliyesi ve benzeri resmi belgeler 159 ve 164 Sıra No'lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğlerinde yapılan açıklamalar doğrultusunda notere tasdik ettirilmesi veya anlaşmalı matbaalarda bastırılması zorunlu belgeler arasında sayılmıştır.
Konuya ilişkin olarak yayımlanan 159 Sıra No'lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği'nin "II- Belge Tasdiklerinde Mükelleflerce Uyulacak Esaslar" başlıklı bölümünde ise;
"…..
Noterlere tasdik için getirilen fatura, müstahsil makbuzu ve serbest meslek makbuzlarında Vergi Usul Kanununun 230, 231, 235 ve 237'nci maddeleri uyarınca en az; Seri ve sıra numarası, bu belgeyi düzenleyecek olanın adı ve soyadını, varsa ünvanı, iş adresi, bağlı bulunduğu vergi dairesi ve hesap numarası bulunacaktır." denilmektedir.
Öte yandan, Vergi Usul Kanunu Uyarınca Vergi Mükellefleri Tarafından Kullanılan Belgelerin Basım ve Dağıtımı Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre anlaşmalı matbaalara bastırdıkları veya Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğleri uyarınca notere tasdik ettirdikleri kullanılmamış bulunan belgelerin iptali ile ilgili işlemlere 246 Sıra Numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinin "E- İşini Terk Eden Mükelleflerin Belge İbraz Ödevi" başlıklı bölümünde yer verilmiştir.
Anılan genel tebliğde işi bırakma nedeniyle kullanılmamış belgelerin iptaline yönelik açıklamalara yer verilmiş olup, yeniden yapılanma ya da diğer nedenlerle elde bulunan belgelerin kullanımından vazgeçilmesi halinde belgelerin iptalinde de bu tebliğde yapılan açıklamalar doğrultusunda işlem tesis edilmesi mümkün bulunmaktadır.
Buna göre, şirketinizin yapmış olduğu adres değişikliğinden önce Vergi Usul Kanunu Uyarınca Vergi Mükellefleri Tarafından Kullanılan Belgelerin Basım ve Dağıtımı Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre anlaşmalı matbaalara veya Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğleri uyarınca notere tasdik ettirdiğiniz belgelerin, kullanılan en son ciltleri ile birlikte kullanılmamış olarak elinizde kalanlarının bağlı bulunduğunuz vergi dairesine ibraz edilerek vergi dairesince iptal edilmesinin sağlanması mümkündür.
Diğer taraftan, anlaşmalı matbaalara bastırılması veya notere tasdik ettirilmesi zorunlu olmayan belgelerin kullanılmamış olarak elinizde kalanlarının ise tarafınızca iptal edilmesi mümkün bulunmaktadır.
Bilgi edinilmesini rica ederim. Üyemizin Özeti