AHMET BARLAK MUHASEBE FORUMU

Orjinalini görmek için tıklayınız: İŞE BAŞLAMA BIRAKMA BİLDİRİMİNE EKLENMEYECEK EVRAKLAR
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
                                                                    RESİMLERİ GÖREBİLMEK İÇİN ÜYE OLUNUZ.
'Facebook ile bağlan yazısına tıklayarak kolayca üye olabilirsiniz.'

[Resim: attachment.php?aid=12]
[Resim: attachment.php?aid=13]
 TARİHİ SAYISI SERİ NO
02.04.2012

B.07.1.GİB.0.15.71-010.06.01-21 *035783

UYGULAMA İÇ GENELGESİ SERİ NO: 2012/8

 ....................   VALİLİĞİNE

(DefterdarlıkrGelir Müdürlüğü)

İlgi:

a)                30.06.2010 tarih ve 2010/6 Seri No.iu Uygulama İç Genelgesi.

b)               02.02.2012 tarih ve 2012/4 Seri No.lu Uygulama İç Genelgesi.

Bilindiği üzere, vergi dairelerince mükellefiyet tesis işlemleri sırasında mükelleflerden aranılacak belgeler Vergi Daireleri işlem Yönergesinin "İşe Başlamada Aranacak Belgeler" başlıklı 7 nci maddesinde belirtilmiştir.

Vergi Daireleri İşlem Yönergesinin anılan maddesinde alınması gerektiği bildirilen onaylı nüfus cüzdan sureti ve ikamet ilmühaberinin, ilgi (a)!da kayıtlı Uygulama İç Genelgesi ile mükelleflerden aranılmayacağı, mükellefler tarafından ibraz edilen nüfus cüzdanının aslına göre kimlik paylaşım sisteminden gerekli kontroller ve doğrulama işlemleri yapıldıktan sonra işlem yönergesinde belirtilen esaslara göre mükellefiyet tesis edileceği, ilgi (b)’de kayıtlı Uygulama İç Genelgesinde ise mükellefler tarafından daha önce vergi dairesine verilmiş olup değişmediğini yazılı olarak beyan ettikleri belgelerin ilgili vergi dairesi tarafından mükelleflerden yeniden istenmeyeceği, yapılacak işleme ilişkin belgelerin ilgili vergi dairesince belgenin bulunduğu vergi dairesinden yazışma yapılmak suretiyle temin edileceği, ayrıca işe başlama/bırakma bildirimi ile değişiklik bildirimleri ekinde noter onaylı olarak aranan belgeler yanında vergi dairesi tarafından aslına uygunluğu kontrol edilmek suretiyle bu belgelerin fotokopilerinin de kabul edileceği belirtilmiştir.

Ancak, mükellefiyet tesisi işlemlerinin kolaylaştırması, hızlandırılması ve kırtasiyeciliğin azaltılması amacıyla gerçek kişilerden işlem Yönergesinin 7 nci maddesinde işe başlama bırakma bildirimi ekinde alınması gereken belgeler istenilmeyecektir. Buna göre, mükellefiyet tesisi talebiyle vergi dairesine başvuran gerçek kişiler tarafından nüfus cüzdanının aslının gerekli kontrollerin yapılması amacıyla vergi dairesine ibraz edilmesi ve işe başlama/bırakma bildiriminin doldurulması yeterli olacaktır. Konu ile ilgili açıklamalara aşağıda yer verilmiştir.

1)             Gerçek kişilerin mükellefiyet tesisi işlemlerinde İşlem Yönergesinin 7 nci maddesinde yer alan noter onaylı imza sirküleri mükelleflerden istenmeyecektir.

2)               Basit usulde vergilendirme talep eden mükelleflerden istenilen emlak vergisine esas olan vergi değerini gösterir belediyeden alınacak onaylı belge ve kira kontratı talep edilmeyecektir. Buna göre, basit usulde vergilendirme talep eden mükelleflerin işyerinin gerek kendisine ait olması gerekse kiralanması

htto://10.251.5.3/htmldoc/uveulama html/uveulama 2012/2012 08 uveulama.htm 04.04.2012


hallerinde işe başlama/bırakma bildirimine eklenen bölümde yer alan işyerinin adres numarası, vergi değeri, kira tutarı, işyeri sahibinin vergi kimlik numarası vb. alanların doldurulması sağlanacaktır. Bir önceki ayda mükellefiyeti tesis edilenlerden iş yerleri kendilerine ait olan mükelleflerin işe başlama/bırakma bildiriminde yer verdikleri işyeri bilgilerinin doğruluğu, takip eden ay içinde ilgili belediyelerden teyit edilecektir.

tâ) îicari plakalı nakil vasıtaları sahiplerinden mükellefiyet tesisi esnasında bu taşıtlara ilişkin fatura veya noter senedinin tasdikli bir örneği istenilmeyecektir. İşe başlama/bırakma bildirimine eklenen bölümde yer alan taşıtın plakası, tescil veya noter senedi tarihi vb. bilgilerin doldurulması sağlanacaktır.

Mükellefler tarafından işe başlama/bırakma bildiriminde doldurulan bilgilerle ilgili olarak, vergi dairesince yapılacak yazışma ve yoklamalar ya da sistemden yapılacak sorgulamalar sonucunda hata veya farklılık tespit edilmesi halinde söz konusu bilgilerin mükellefle irtibat kurularak düzeltilmesi sağlanacak ve gerekli işlemler buna göre yerine getirilecektir.

Diğer taraftan, mükelleflerden istenilmeyeceği belirtilen belgelerin mükellefler tarafından kendi rızaları ile vergi dairelerine ibraz edilmesi halinde bu belgelerin de kabul edileceği tabiidir. Ayrıca, ilgili mevzuatında mükelleflerden herhangi bir belgenin alınmasına ilişkin hüküm yer alması halinde bu belgelerin mükelleflerden aranılması gerekmektedir.

Yukarıda bahsi geçen uygulamayaJ)2.05.20t 2 tarihi itibarıyla başlanacaktır. Yeniden düzenlenen işe başlama/bırakma bildirimine uygulamanın başlayacağı tarih itibarıyla Başkanlığımız www.gib.gov.tr internet sitesinde yer verilecektir. İşe başlama/bırakma bildiriminin basılıp vergi dairelerine dağıtımı sağlanıncaya kadar Başkanlığımız internet sitesinde sunulan bildirim, mükellefler tarafından bilgisayar ortamında ya da elle düzenlenerek vergi dairelerine verilebilecektir. Öte yandan, söz konusu bildirimin Başkanlığımız internet sitesinden temin edilip vergi dairelerince mükelleflerin kullanımına sunulması gerekmektedir.

Bilgi edinilmesini ve gereğini rica ederim.

Mehmet KİLCİ Gelir İdaresi Başkanı

httn://î 0.251.5.3/htmldoc/uv2ulama hıml/uv2ulama 2012/2012 08 uygulama.htm 04.04.2012