7319 SAYILI KANUN 50 işçiden az işçi çalıştaran işyerlerinde kredi faiz indirimi

Konuyu Oyla:
  • Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


Bu konuyu Sosyal Medyada Paylaşabilirsiniz: Facebook Twitter
7319 SAYILI KANUN 50 işçiden az işçi çalıştaran işyerlerinde kredi faiz indirimi
25.05.2021, 10:48, (Bu konu en son: 25.05.2021, 11:19 Tarihinde, Saat: {2} düzenlenmiştir. Düzenleyen: Ahmet Barlak.)
#1
7319 SAYILI KANUN 50 işçiden az işçi çalıştaran işyerlerinde kredi faiz indirimi
Bugün yayımlanan 7319 Sayılı Kanun ile;
-50 İşçiden az işçi çalıştıran işyerlerinde 2021/Mart dönemi işçi sayısına ilave olarak 01.06.2021-31.05.2022 tarihleri arasında alınan işçiler için doğan işçi ve işveren ssk ve işsizlik primlerini süresinde beyan edip ödeyen işverenlerin, ödedikleri net (teşvikler düşülmüş cepten çıkan net) prim tutarları devlet bankalarından çekecekleri kredilerinin faizlerinden düşülecektir. Devlet bankaları düşülen bu tutarları işsizlik fonundan tahsil edecektir.

İLGİLİ KANUN
https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2021/05/20210525-12.pdf

MADDE 4- 25/8/1999 tarihli ve 4447 sayılı İşsizlik Sigortası Kanununa aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ MADDE 31- 5510 sayılı Kanun kapsamında tescil edilen ve Sosyal Güvenlik Kurumuna 2021 yılı Mart ayına/dönemine ilişkin bildirilen muhtasar ve prim hizmet beyannamelerindeki sigortalı sayısı 50’nin altında olan özel sektör işyeri işverenlerince 1/7/2021 ila 30/6/2022 tarihleri arasında 5510 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamında işe alınanların, işe girdikleri aydan önceki üç aylık sürede toplam on günden fazla 5510 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) ve © bentleri kapsamında Sosyal Güvenlik Kurumuna bildirilmemiş olmaları ve isteğe bağlı sigortalılık hariç 5510 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi kapsamında sigortalı olmamaları, işe alındıkları yıldan bir önceki takvim yılında işe alındıkları işyerinden bildirilen aylık prim ve hizmet belgelerindeki veya muhtasar ve prim hizmet beyannamelerindeki sigortalı sayısının ortalamasına ilave olmaları ve 12 ay süreyle bu sigortalılar için primlerini yasal süresi içerisinde ödemeleri kaydıyla, bu sigortalılar için 5510 sayılı Kanunun 82 nci maddesi uyarınca belirlenen prime esas kazanç alt sınır üzerinden hesaplanan ve tamamı yasal süresi içinde ödenen sigorta primi ve işsizlik sigortası sigortalı ve işveren hissesi primlerinden bu Kanun veya diğer kanunlarla sağlanan prim teşvik, destek ya da indirimleri düşüldükten sonra kalan tutar, 28/3/2002 tarihli ve 4749 sayılı Kamu Finansmanı ve Borç Yönetiminin Düzenlenmesi Hakkında Kanunun geçici 20 nci maddesi kapsamında kefalet sağlanan ve kamunun doğrudan veya dolaylı olarak hâkim sermayedar olduğu bankalardan bu maddenin yürürlük tarihinden sonra 30/6/2022 tarihine kadar ilgili işverenlerce kullanılan kredilerde 12 aylık süreye ilişkin primlerin ödenmesini müteakip kredi faiz veya kar payı bakiyesinden düşülür. Bu madde kapsamında kredi garanti kuramlarınca kredi faiz veya kar payı bakiyesinden düşülen tutar Fondan karşılanır.
2021 yılı Mart dönemi için geçici 24 üncü, geçici 27 nci maddenin birinci fıkrasının (b) bendi ve geçici 28 inci maddenin ikinci fıkrası kapsamında en az 20 gün nakdi ücret desteğinden yararlandırılan sigortalının haftalık normal çalışma süresine dönmesi durumunda, söz konusu sigortalı için birinci fıkradaki işe giriş ve ilave istihdam şartına bakılmaksızın işyeri birinci fıkrada belirtilen destekten üçüncü fıkrada belirtilen süre ve sigortalı sayısı kadar yararlandırılır.
Bu maddeyle sağlanan kredi faiz veya kar payı desteği, destek kapsamına giren sigortalılar için 12 ay süreyle uygulanır. Bu madde kapsamına giren işyerleri ilave olarak işe aldığı en fazla beş sigortalı için bu destekten yararlanır.
İşyeri ile ilgili muhtasar ve prim hizmet beyannamelerinin yasal süresi içerisinde verilmemesi, primlerin yasal süresinde ödenmemesi ve Sosyal Güvenlik Kurumuna prim, idari para cezası ve bunlara ilişkin gecikme cezası ve gecikme zammı borcu bulunması ya da mahkeme kararıyla veya yapılan kontrol ve denetimlerde çalıştırdığı kişileri sigortalı olarak bildirmediği veya bildirilen sigortalıyı fiilen çalıştırmadığının tespit edilmesi durumlarında bu maddede belirtilen destekten yararlanılamaz. Ancak Sosyal Güvenlik Kurumuna olan prim, idari para cezası ve bunlara ilişkin gecikme cezası ve gecikme zammı borçlarını 6183 sayılı Kanunun 48 inci maddesine göre tecil ettiren ve taksitlendiren veya ilgili diğer kanunlar uyarınca yapılandıran işverenler bu taksitlendirme veya yapılandırma devam ettiği sürece bu madde hükmünden yararlandırılır.
Bu maddede belirtilen şartların sağlanması kaydıyla üçüncü fıkrada belirtilen yararlanma süresini aşmamak üzere, destekten yararlanılmış olan sigortalının destek süresini tamamlamadan işten ayrılıp yeniden işe başlaması halinde, söz konusu sigortalıdan dolayı yeniden işe başladığı tarihteki durumu dikkate alınarak bu destekten kalan süre kadar yararlanmaya devam edilir.
Bu madde hükümleri; 5335 sayılı Kanunun 30 uncu maddesinin ikinci fıkrası kapsamına giren kurum ve kuruluşlara ait işyerleri ile 2886 sayılı Kanuna, 4734 sayılı Kanuna ve uluslararası anlaşma hükümlerine istinaden yapılan alım ve yapım işleri ile 4734 sayılı Kanundan istisna olan alım ve yapım işlerine ilişkin işyerleri ile sosyal güvenlik destek primine tabi çalışanlar ve yurtdışında çalışan sigortalılar hakkında uygulanmaz.
1/7/2021 ila 30/6/2022 tarihleri arasında 5510 sayılı Kanun kapsamına alınan işyerleri ve daha önce tescil edildiği halde ortalama sigortalı sayısının hesaplandığı yılda sigortalı çalıştırılmaması nedeniyle muhtasar ve prim hizmet beyannamesi vermeyen işyerleri de, bu maddede belirtilen şartlar sağlanmak kaydıyla, maddenin yürürlük tarihinden sonra ilk defa sigortalı bildiriminde bulunulan ayı takip eden üçüncü aya ilişkin muhtasar ve prim hizmet beyannamesinden itibaren bu maddenin üçüncü fıkrasında belirtilen süre kadar bu destekten yararlandırılır.
Mevcut bir işletmenin kapatılarak değişik bir ad, unvan ya da bir iş birimi olarak açılması veya yönetim ve kontrolü elinde bulunduracak şekilde doğrudan veya dolaylı ortaklık ilişkisi bulunan şirketler arasında istihdamın kaydırılması, şahıs işletmelerinde işletme sahipliğinin değiştirilmesi gibi destekten yararlanmak amacıyla muvazaalı işlem tesis ettiği anlaşılan işyerlerinden Fon tarafından karşılanan tutar gecikme cezası ve gecikme zammıyla birlikte geri alınır.
Bu madde kapsamında Fon tarafından işverene sağlanan, sigortalı hissesine karşılık gelen destek tutarının sigortalıya ödenmesi işverenden talep edilemez.
Bu madde kapsamında destekten yersiz yararlanıldığının tespiti halinde, yararlanılan destek tutarı işverenden 5510 sayılı Kanunun 89 uncu maddesinin ikinci fıkrası uyarınca gecikme cezası ve gecikme zammı ile birlikte tahsil edilir.
Fondan bu madde kapsamında karşılanan tutarlar, gelir ve kurumlar vergisi uygulamalarında gelir, gider veya maliyet unsuru olarak dikkate alınmaz.
Bu madde kapsamında Fondan kaynak aktarılacak kredi garanti kurumlan Hazine ve Maliye Bakanlığınca, bu maddenin uygulanmasına ilişkin usul ve esaslar Hazine ve Maliye Bakanlığının uygun görüşü alınarak Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığınca belirlenir.”
25.05.2021, 14:59,
#2
RE: 7319 SAYILI KANUN 50 işçiden az işçi çalıştaran işyerlerinde kredi faiz indirimi
49 VEYA ALTINDA SİGORTALI ÇALIŞTIRAN İŞYERLERİNE 5 SİGORTALIYA KADAR YENİ PRİM DESTEĞİ
25/5/2021 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan “Sigortacılık ile Diğer Bazı Alanlara İlişkin Kanunlarda ve Bir Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun” ile 2021/Mart ayında 49 veya altında sigortalı çalıştıran özel sektör işverenlerine yönelik, en fazla 5 sigortalıdan dolayı yararlanabilecekleri yeni bir prim desteği getirilmiştir.

Prim desteğinden yararlanma şartları

4447 sayılı Kanunun Geçici 31. maddesinde yer alan prim desteğinden yararlanabilmek için;

1- İşyerinin 2021/Mart ayında SGK’ya bildirilen sigortalı sayısının 49 veya altında olması,

2- Destekten yararlanılacak sigortalının 1/7/2021 ila 30/6/2022 tarihleri arasında işe alınmış olması veya mevcut sigortalının 2021/Mart ayında en az 20 gün süreyle 4447 sayılı Kanunun geçici 24, geçici 27 veya geçici 28. maddeye istinaden nakdi ücret desteğinden yararlandırılıp normal çalışma süresine döndürülmüş olması,

3- 1/7/2021 ila 30/6/2022 tarihleri arasında yeni işe alınan sigortalıdan dolayı destekten yararlanılacak ise sigortalının işe alındığı yıldan bir önceki yılda işyerinden bildirilen ortalama sigortalı sayısına ilave olması, (2021/Mart ayında en az 20 gün süreyle NÜD’den yararlandırılan sigortalılar için destekten yararlanılacağı durumlarda ortalamaya ilave olma şartı aranılmaz)

4- Yeni işe alınan sigortalıların işe alındıkları aydan önceki üç aylık sürede 10 günden fazla 4/a veya 4/c kapsamında sigortalı olmaması, ayrıca isteğe bağlı sigortalılık hariç 4/b kapsamında sigortalı olmaması,

5-İşveren tarafından4749 sayılı Kamu Finansmanı ve Borç Yönetiminin Düzenlenmesi Hakkında Kanunun Geçici 20. maddesi kapsamında kefalet sağlanan ve kamunun doğrudan veya dolaylı olarak hakim sermayedar olduğu bankalardan 25/5/2021 ila 30/6/2022 tarihleri arasında kredi kullanılmış olması,

6- İşyerinin ödeme vadesi geçmiş prim ve idari para cezası borcunun bulunmaması ya da bulunmakla birlikte tecil ve taksitlendirilmiş ya da yapılandırılmış olması,

7-Destekten yararlanılacak sigortalılara ilişkin primlerin yasal süresi içinde ödenmesi,

8- Kayıt dışı sigortalı çalıştırıldığına veya sahte sigortalı bildirildiğine yönelik bir tespitin yapılmamış olması,

9-MUHSGK’nın süresi içinde verilmesi

Gerekiyor.

Destekten yararlanılacak azami sigortalı sayısı

Destekten yeni işe alınacak veya 2021/Mart ayında en az 20 gün süreyle NÜD’den yararlandırıldıktan sonra normal çalışma süresine geçirilen en fazla 5 sigortalıdan dolayı yararlanılabilecektir.

Ortama sigortalı sayısının hesaplanması gereken yılda sigortalı çalıştırmamış işyerlerinde destekten yararlanma şartı ve destekten yararlanılmaya başlanılacak tarih

1/7/2021 ila 30/6/2022 tarihleri arasında ilk defa sigortalı çalıştırmaya başlayacak işyerleri ile ortalama sigortalı sayısının hesaplanması gereken yılda sigortalı çalıştırmayan işyerleri destekten, ilk defa sigortalı bildiriminde bulundukları ayı izleyen üçüncü aydan itibaren (17103/27103 teşviklerinde olduğu gibi) yararlanabileceklerdir.

Örnek 1- 15/8/2021 tarihinde ilk defa sigortalı çalıştırmaya başlayacak bir işveren tarafından, 2020 yılında sigortalı çalıştırmamış olması nedeniyle 15/8/2021 ila 31/12/2021 tarihleri arasında işe alınacak en fazla 5 sigortalıdan dolayı ortalamaya ilave kuralına bakılmaksızın destekten yararlanabilecektir.

Örnek 2- Yukarıdaki örnekteki işveren tarafından 2021 yılında işe alınan 3 sigortalıdan dolayı destekten yararlanıldığı ve 1/1/2022 ila 30/6/2022 tarihleri arasında 2 sigortalı daha alındığı düşünüldüğünde, söz konusu destekten 2021 yılında işe alınan sigortalıların ortalama sigortalı sayısına ilave olup olmadıklarına bakılmaksızın; 2022 yılında işe alınan 2 sigortalıdan dolayı ise 2021 yılındaki ortalama sigortalı sayısına ilave olması kaydıyla yararlanılabilecektir.

Örnek 3- 15/8/2021 tarihi itibariyle ilk defa sigortalı çalıştırmaya başlayan işveren tarafından, sözkonusu destekten ilk defa 2021/Kasım ayına ilişkin MUHSGK’dan başlanılarak yararlanılabilecektir.

Yararlanılacak destek tutarı

Kapsama giren sigortalıların prime esas kazanç alt sınırına isabet eden kazançları üzerinden tahakkuk eden sigorta primi ve işsizlik sigortası primlerinin yasal süresi içinde işveren tarafından ödenmesinin ardından, mevcut prim teşviklerinden yararlanılan tutarlar düşüldükten sonraki kalan tutar, Hazine destekli kefalet sağlanan ve kamunun doğrudan veya dolaylı olarak hakim sermayedar olduğu bankalardan 30/6/2022 tarihine kadar kullanacakları kredilerde kredi faiz veya kar payı bakiyesinden düşülecektir.

Uygulamada olan diğer prim teşviklerinde, kapsama giren sigortalılar için teşvik tutarı kadar eksik ödeme yapılarak yararlanılmaktadır. Geçici 31. Madde ile getirilen yeni prim desteğinde ise durum biraz daha farklı.

Geçici 31. Madde kapsamına giren sigortalı için;

1-Sigortalının kapsama girdiği diğer prim teşviklerinden hangisi tercih ediliyorsa öncelikle ilgili teşvik kanunundan yararlandırılacak,

2-Yararlandırılan diğer teşvikler kapsamında, teşvikten karşılanmayan sigorta primi ve işsizlik sigortası primlerinin tamamı işveren tarafından yasal süresi içinde ödenecek,

3- Prime esas kazanç alt sınırı üzerinden hesaplanan sigorta primi ve işsizlik sigortası primlerinin diğer teşvik kanunları kapsamında karşılanmayan kısmı işverenin kullanmış olduğu kredinin faizinden düşülecektir.

Örnek 4- 1/7/2021 tarihinde işe alınan ve 4447/Geçici 31. madde kapsamına giren sigortalının aynı zamanda 4447/Geçici 10. Madde (06111) kapsamına da girdiği ve brüt ücretinin de 4.000,00 TL olduğu düşünüldüğü, 06111 kanun numaralı bildirim sonrası;

4.000,00 X 5 / 100 = 200,00 TL (Beş puanlık prim indirimi)

4.000,00 X 16,5 / 100 = 660,00 TL (Geçici 10. madde kapsamında indirim)

4.000,00 X 17 / 100 = 680,00 TL İşveren tarafından ödenecek tutar olacaktır.

Bu durumda işveren tarafından 680,00 TL tutarındaki primin yasal süresi içinde ödenmesi halinde;

4.000,00 TL tutarındaki kazancın 3.577,50 TL’ye isabet eden ve 06111 kanun nolu teşvikten karşılanmayan

3.577,50 X 3 /100 = 107,32 TL tutarındaki kısmı, kredi faizinden düşülecektir.

Örnek- Yukarıdaki örnekteki sigortalının herhangi bir teşvik kapsamına girmemesi nedeniyle beş puanlık prim indiriminden yararlandırılarak 05510 kanun no ile bildirildiği düşünüldüğünde

4.000,00 X 5 / 100 = 200,00 TL (Beş puanlık prim indirimi)

4.000,00 X 32,5 / 100 = 1.300,00 TL İşveren tarafından ödenecek tutar olacaktır.

Bu durumda işveren tarafından 1.300,00 TL tutarındaki primin yasal süresi içinde ödenmesi halinde;

4.000,00 TL tutarındaki kazancın 3.577,50 TL’ye isabet eden ve 05510 kanun nolu teşvikten karşılanmayan

3.577,50 X 32,5 /100 = 1.144,80 TL tutarındaki kısmı, kredi faizinden düşülecektir.

Kapsama giren sigortalılar için 17103/27103/02828 kanun numaralı prim teşviklerinden yararlanılması halinde bu sigortalıların asgari ücrete kadar olan kazançları üzerinden tahakkuk eden sigorta primi ve işsizlik sigortası primlerinin tamamı zaten ilgili teşvik kanunları kapsamında karşılanmış olacağından, kredi faizinden düşülecek bir tutar da kalmayacaktır. Dolayısıyla 17103/27103/02828 kanun nolu teşviklerden yararlanılan sigortalılar için Geçici 31. Madde kapsamındaki destekten yararlanılması mümkün olamayacaktır.

Destekten yararlanılacak süre

Destektenher bir sigortalı için en fazla 12 süreyle yararlanılabilecektir.

Destekten yararlanamayacak işyerleri ve sigortalılar

2021/Mart ayında 50 veya üzerinde sigortalı bildiriminde bulunan işyerleri, 5335/30-2. fıkrada belirtilen işyerleri, 2886 sayılı Kanuna, 4734 sayılı Kanuna ve uluslararası anlaşma hükümlerine istinaden yapılan alım ve yapım işleri ile 4734 sayılı Kanundan istisna olan alım ve yapım işleri sözkonusu destekten yararlanmayacaktır.

Ayrıca sosyal güvenlik destek primine tabi çalışan sigortalılar ile yurt dışında çalıştırılan sigortalılardan dolayı da destektenyararlanılması mümkün bulunmamaktadır.

Destekten yararlanılan sigortalının işten ayrılıp destek süresi sona ermeden yeniden işe başlaması

Destekten yararlanılmış sigortalının destek süresi sona ermeden işten ayrılıp yeniden işe başlaması halinde söz konusu sigortalıdan dolayı destekten kalan süre kadar yararlanılabilecektir.

Eyüp Sabri DEMİRCİ

Sosyal Güvenlik Danışmanı
18.11.2021, 08:48,
#3
RE: 7319 SAYILI KANUN 50 işçiden az işçi çalıştaran işyerlerinde kredi faiz indirimi
319 Sayılı SGK teşviki hakkında bu yazımızda ayrıntılı bilgi bulabilirsiniz. 25.05.2021 tarihli resmi gazetede yayımlanan 7319 Sayılı Kanun’la işverenlere yeni bir sigorta teşvikinden yararlanma hakkı verildi. Teşvik şartları ve yararlanma esaslarını düzenleyen 2021/24 Sayılı ve 4447 Sayılı Kanunun Geçici 31 inci Maddesinde Yer Alan Kredi Faiz veya Kar Payı Desteği konulu genelde 09.07.2021 tarihinde yayımlandı.

Bu teşvik diğerlerinden farklı olacak ve bu teşvikten yararlanılan destek tutarları diğer teşviklerde olduğu gibi doğrudan işveren borçlarına mahsup edilmeyecek. Şartları sağlayan işverenlerin yararlanacakları destek tutarı kredi faizinden ya da kar payından düşülecek.

7319 sayılı yasa ile 4447 sayılı Kanunun geçici 31 inci maddesinde yer alan kredi faiz veya kar payı desteğinden yararlanılabilmesi için gerekli şartlar, hesaplama hükümleri ve tüm detayları bu yazımızda bulabilirsiniz. İşveren olarak yararlanabileceğiniz diğer güncel teşviklere SGK teşvikleri sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

7319 SGK teşviki şartları nelerdir ?
4447 Sayılı Kanunun geçici 31’inci madde desteğinden yararlanmak için aranan şartlar şunlardır;

Destekten yararlanılacak sigortalının 1/7/2021 ila 30/6/2022 tarihleri arasında işe alınmış olması,
İşe alınma tarihinden önceki son 3 aylık dönem içerisinde sigortalı çalışmamış ya da isteğe bağlı bağkur hariç olmak üzere kendi adına prim ödememiş olması,
İşverenin özel sektör işvereni olması,
İşverenin 2021/Mart dönemindeki toplam çalışan sayısının 50 kişi altında olması,
Sigortalının işe alındığı tarihten önceki takvim yılında işyerinde çalışanların ortalamasına ilave olarak işe alınmış olması,
Muhtasar ve prim hizmet beyannamelerinin süresi içerisinde Kuruma verilmesi,
Tahakkuk edecek olan sigorta primlerinin 12 ay süre ile düzenli ödenmesi,
Son ödeme süresi geçmiş sigorta primi, damga vergisi, işsizlik sigortası prim borçlarının olmaması,
Kayıt dışı sigortalı tespiti yapılmamış olması gerekmektedir.
7319 SGK teşviki ortalama hesaplaması nasıl yapılacak ?
Yukarıda şartlar kısmında da belirttiğimiz gibi teşvik için en önemli şartlardan birisi bu kapsamda işe alınan bir çalışanın işyerinde bir önceki takvim yılı çalışan ortalama sayısına ilave olarak alınması gerekmektedir. Hesaplama;

Bir önceki takvim döneminde SGK’ya bildirilen total çalışan sayısının, aynı dönem arasında SGK’ya bildirilen ay ay sayısına bölünmesi ile bulunur.
Bölünme sonucu bulunan tutarın küsüratlı olması durumunda 0,01-0,49 arasındakiler 0 olarak, 0,50 ila 0,99 arasında ise tama ibla edilecektir. Yani 6,39 çıkarsa 6 olarak, 6,51 çıkarsa ortalamayı 7 olarak alacaksınız.
Örnek 1: 4447 sayılı Kanunun geçici 31 inci maddesinde yer alan şartlara sahip olan sigortalı (D)’nin, (Y) Limited Şirketine ait işyerinde 1/7/2021 tarihinde işe alındığı ve bahse konu sigortalının işe alındığı yıldan bir önceki takvim yılında işyerinden Kuruma yapılan bildirimlerin,
2020/Ocak ayında : 9
2020/Şubat ayında : 9
2020/Mart ayında : 9
2020/Nisan ayında : 9
2020/Mayıs ayında : 6
2020/Haziran ayında: 6
2020/Temmuz ayında: 6
2020/Ağustos ayında : 5
2020/Eylül ayında : 5
2020/Ekim ayında : 5
2020/Kasım ayında : 5
2020/Aralık ayında : 5
olduğu varsayıldığında,
Baz alınan takvim yılındaki toplam sigortalı sayısı: 9+9+9+9+6+6+6+5+5+5+5+5= 79
Ortalama sigortalı sayısı: 79 / 12 =6,58 = 7 olacaktır.

Örnek 2: 2 nolu örnekteki işyerinde işe alınan sigortalı (D) ile birlikte işyerinde çalışan toplam sigortalı sayısının;
2021/ Temmuz ayında : 9 sigortalı,
2021/ Ağustos ayında : 7 sigortalı,
2021/ Eylül ayında : 8 sigortalı,
olduğu varsayıldığında, bu sigortalı ile birlikte ortalama sigortalı sayısının üzerinde bildirim yapılan 2021/Temmuz ve Eylül aylarında 4447 sayılı Kanunun geçici 31 inci maddesinde yer alan destekten yararlanılabilecektir.

7319 SGK teşviki destek hesaplaması nasıl yapılır ?
Bu kapsamda olan çalışanlardan dolayı, bu çalışanlar için 5510 sayılı Kanunun 82 nci maddesi gereğince belirlenmiş olan prime esas kazanç alt tutarı esas alınarak hesaplanan ve tamamı yasal zamanı içerisinde ödenmiş bulunan sigorta primi ve işsizlik sigortası sigortalı ve işveren hissesi primlerinden 5510 sayılı Kanun veya diğer kanunlarla verilen prim teşvik, destek ya da indirimleri düşürüldükten sonra kalan bakiye , 2021/24 sayılı SGK genelgesinin konusu desteğe ilişkin Hazine destekli kefalet paketinin yürürlük tarihinden itibaren 30/6/2022 süresine kadar işverenler tarafından kullanılan kredilerde kredi faiz veya kar payı bakiyesinden indirilecektir.

Yukarıda genelgede yer alan hükmü yorumlayacak olursa;

Destek tutarı brüt asgari ücret esas alınarak hesaplanacak ve çalışanın brütü bunu geçse bile brüt asgari ücrete kadar olan kısım dikkate alınacak.2021 yılı için üst sınır 3577,50 TL olacak.
Bu kapsamda teşvikten yararlanılan sigortalı için işverenin ödemiş olduğu tutar kadar faiz ya da kar payı desteği sağlanacak.
Örnekler aşağıda verilmiştir.
Örnek-1: Destek kapsamına giren (V) Ltd. Şti’de bu destek kapsamında 1/7/2021 tarihinde işe alınan sigortalı (Y) için 2021/Temmuz ayında 5510 kanun türünden düzenlenen muhtasar ve prim hizmet beyannamesinde prim ödeme gün sayısının 30, prime esas kazanç tutarının ise 4.000,00 TL olduğu varsayıldığında, bu sigortalı için ödenmesi gereken;
– 5 Puanlık indirim öncesi hesaplanan sigorta primi ve işsizlik sigortası primi sigortalı ve işveren payı tutarı: 4.000,00 x %37,5=1.500,00 TL’dir.
– 5 Puanlık indirim tutarı = 4.000,00 x %5=200,00 TL’dir.
– 5 Puanlık indirim sonrası işverenin ödemesi gereken tutar: 1.300,00 TL olacaktır.
– 4447 geçici 31. Madde destek tutarı: 3.577,50 x %37,5=1.341,56 TL
1.341,56 -200,00 = 1.141,56 TL’dir.

Örnek2 : İmalat sektöründe faaliyet gösteren ve destek kapsamına giren (Z) Ltd. Şti’de bu destek kapsamında 1/8/2021 tarihinde işe alınan sigortalı (A) için 2021/Ağustos ayında 17103 kanun türünden (4447 /Geçici 19) düzenlenen beyannamede prim ödeme gün sayısının 30, prime esas kazanç tutarının ise 5.000,00 TL olduğu varsayıldığında, bu sigortalı için ödenmesi gereken;
– 17103 Desteği öncesi hesaplanan sigorta primi ve işsizlik sigortası primi sigortalı ve işveren payı tutarı: 5.000,00 x %37,5=1.875,00 TL’dir.
– 17103 Destek tutarı=5000,00 x %37,5=1.875,00 TL’dir.
– 17103 Destek sonrası işverenin ödemesi gereken tutar:0 TL olacaktır.Bu durumda, bu sigortalı için 2021/Ağustos ayında işveren tarafından ödenmesi gereken prim kalmayacağından, 4447 sayılı Kanunun 31 inci maddesine konu indirim tutarı oluşmayacaktır.

Örnek 3: Destek kapsamına giren (B) Ltd. Şti’de bu destek kapsamında 1/9/2021 tarihinde işe alınan sigortalı © için 2021/Eylül ayında 6111 kanun türünden (4447 /Geçici 10) düzenlenen beyannamede prim ödeme gün sayısının 30, prime esas kazanç tutarının ise 4.000,00 TL olduğu varsayıldığında, bu sigortalı için ödenmesi gereken;
– 6111 Desteği öncesi hesaplanan sigorta primi ve işsizlik sigortası primi sigortalı ve işveren payı tutarı: 4.000,00 x %37,5=1.500,00 TL’dir.
– 6111 Destek tutarı= 4.000,00 x %5=200,00 TL’dir.
4.000,00 x %15,5=620,00 TL’dir.
Toplam: 820,00 TL ‘dir.
– 6111 Destek sonrası işverenin ödemesi gereken tutar: 680,00 TL olacaktır.
– 4447 geçici 31. Madde destek tutarı: 3.577,50 x %37,5=1.341,56 TL
1.341,56 – 820,00= 521,56 TL’dir.
Bu durumda, 680,00 TL’nin işverence yasal süresi içinde ödenmesi ve diğer şartların sağlaması kaydıyla, bu sigortalıdan dolayı 2021/Eylül ayına ilişkin 521,56 TL, 4749 sayılı Kanunun geçici 20 inci maddesi kapsamında kullanılan kredilerde kredi faiz veya kar payı bakiyesinden indirilecektir.

İçerik Başlıkları
7319 SGK teşviki şartları nelerdir ?
7319 SGK teşviki ortalama hesaplaması nasıl yapılacak ?
7319 SGK teşviki destek hesaplaması nasıl yapılır ?


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  6111 SAYILI KANUN’UN 74.MADDESİYLE 4447 SAYILI KANUN’A EKLENEN GEÇİCİ 10.MADDEYE GÖRE Ahmet Barlak 4 22,903 26.01.2024, 16:12
Son Yorum: Ahmet Barlak
  6486 SAYILI KANUNLA 10 VE ÜZERİ İŞÇİ ÇALIŞTIRAN İŞ YERLERİNE GETİRİLEN YENİ TEŞVİK Ahmet Barlak 7 27,714 19.02.2022, 09:43
Son Yorum: Ahmet Barlak
  6322 SAYILI KANUN TEŞVİĞİ Ahmet Barlak 1 3,632 12.10.2021, 20:40
Son Yorum: Ahmet Barlak
  6661 SAYILI TEŞVİK- ASGARİ ÜCRET DESTEĞİ 5510 SK. GEÇİCİ 68. MADDE ve 71. MADDE Ahmet Barlak 11 57,504 05.09.2021, 11:00
Son Yorum: Ahmet Barlak
  6704 SAYILI KANUN Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonu Ahmet Barlak 1 9,007 07.06.2021, 11:27
Son Yorum: Ahmet Barlak

Hızlı Menü:


Şu anda bu konuyu okuyanlar: 1 Ziyaretçi