ARACILIK VE SORUMLULUK SÖZLEŞMELERİNDE DEFTER BİLGİLERİ GİRİŞİ İLE İLGİLİ GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI’NIN DUYURUSU
Gelir İdaresi Başkanlığı ile yapılan görüşmeler sonucunda, Aracılık ve Sorumluluk Sözleşmeleri ile ilgili Defter Bilgileri girişleri SÖZLEŞMEYİ SONLANDIRMADAN YAPILACAK HALE GETİRİLEREK GİRİŞ KOLAYLAŞTIRILMIŞTIR. Konu ile ilgili olarak, Gelir İdaresi Başkanlığı’nın internet sitesindeki “İnternet Vergi Dairesi” sayfasında 20.02.2014 tarihinde aşağıdaki duyuru yapılmıştır.
“20.02.2014 - Mükelleflerin Tasdik Ettirdikleri Defter Bilgi Girişi
2014 yılında mükellefleri ile Aracılık ve Sorumluluk Sözleşmeleri devam eden veya 2014 yılından itibaren Aracılık ve Sorumluluk Sözleşmesi düzenleyen meslek mensupları, mükelleflerinin 2014 yılı ve takip eden yıllarda mükelleflerinin Tasdik Ettirdikleri Defter Girişlerini İnternet Vergi Dairesi / Bilgi Giriş / E-Beyanname Yetki Bilgileri / Yeni E-Beyanname Aracılık ve Sorumluluk Sözleşmesi Defter Bilgi Girişi menüsünden yapacaklardır.”
Yapılan bu duyuruya göre, defter bilgileri girişi aşağıdaki sıralama doğrultusunda yapılacaktır.
- Gelir İdaresi Başkanlığı’nın web sayfasına girilecek (
http://www.gib.gov.tr)
- Buradan İnternet Vergi Dairesi sayfasına girilecek
- Kullanıcı Kodu, şifre
- Bilgi girişi tıklanacak
- E-Beyanname Yetki Bilgileri
- Yeni E-Beyanname Aracılık ve Sorumluluk Sözleşmesi Defter Bilgi Girişi
- Defter Bilgileri bölümüne;
Defterin dönemi, çeşidi, tasdik tarihi, noter bilgileri vs. gibi istenen bilgiler girilecektir.
Defter bilgilerini bu güne kadar girmeyen meslek mensuplarının, defter bilgilerini yukarıda yapılan açıklama doğrultusunda girmeleri gerekecektir. Defter bilgilerinin girişinde, süre açısından daha önceki duyuruda olduğu gibi Gelir İdaresi Başkanlığı’nın bu duyurusunda da yine herhangi bir süre sınırlaması yapılmamıştır. Ancak; defter bilgileri girişinin bir an önce yapılması uygun olacaktır.
Saygılarımla,
Mehmet OKKALI
BAŞKAN